Jump to content

Forskjell på pekingand og norsk hvit and

Recommended Posts

Dette er nok pekingand. Vanskelig å se noe annet det kan være. Rent teoretisk kan det være en blanding av pekingand og noe annet, men svært lite sannsynlig. Kroppsfasongen tilsier det er pekingand. Like så fargen. Går for pekingand.

dette er en peking and i ben for stand.

i og med at hun mener det ikkje er peking. kan det vere en peking x aylsbery kryssning som er dei endene som blir brukt til produksjon av slakte endene til Holte Gård. det er mange av dei rundt om nå for tiden. og dei likner svært mye på rein peking.

er to type peking and. husker jeg rett tysk og amerikansk

Etter det jeg har forstått er det to varianter ja, en amerikansk og en europeisk, sistnevnte skal visst ha kortere nakke.  Begge stammer fra Kina og ble avlet fram fra stokkender.

Etter det jeg har forstått er det to varianter ja, en amerikansk og en europeisk, sistnevnte skal visst ha kortere nakke.  Begge stammer fra Kina og ble avlet fram fra stokkender.

Kan da den amerikanske og den europeiske peking krysses uten og få "sterile"avkom?

Det skal jeg finne ut av til våren..Har Hentet litt forskjellig nytt blod til peking de siste dagene..Skal si deg jeg har blitt overasket over hvor stor forskjell det er på dyrene rundt omkring..Peking er ikke bare peking,her er det STOR forskjell i størelse/vekt/kroppsholdning/hode og øye partiet og ikke minst halsen..Det eneste like er lyden.. :laugh:  Har funnet ut at de jeg hadde fra begynelsen av er Grisestore beist i forhold til de nye..Her er det nok noe mix. ja..