Falken88 Posted August 2, 2014 Report Share Posted August 2, 2014 Har selv pekingender, og har ei venninne som nettopp har fått noen som jeg syns ligner veldig, men hun sier rasen er norsk hvit and. Hva er forskjellen på disse to anderasene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted August 2, 2014 Report Share Posted August 2, 2014 Det er ikke noe som heter norsk hvit and. Det kan være noe annet en pekingand, men sannsynligvis er det det. Kanskje du har et bilde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falken88 Posted August 2, 2014 Author Report Share Posted August 2, 2014 Her ser du et bilde av det aktuelle paret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted August 2, 2014 Report Share Posted August 2, 2014 Dette er nok pekingand. Vanskelig å se noe annet det kan være. Rent teoretisk kan det være en blanding av pekingand og noe annet, men svært lite sannsynlig. Kroppsfasongen tilsier det er pekingand. Like så fargen. Går for pekingand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny k Posted August 2, 2014 Report Share Posted August 2, 2014 Lignet på en prikk mine Pekingender ivertfall.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfanett Posted August 5, 2014 Report Share Posted August 5, 2014 er to type peking and. husker jeg rett tysk og amerikansk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andvor Posted August 5, 2014 Report Share Posted August 5, 2014 dette er en peking and i ben for stand. i og med at hun mener det ikkje er peking. kan det vere en peking x aylsbery kryssning som er dei endene som blir brukt til produksjon av slakte endene til Holte Gård. det er mange av dei rundt om nå for tiden. og dei likner svært mye på rein peking. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted August 5, 2014 Report Share Posted August 5, 2014 er to type peking and. husker jeg rett tysk og amerikansk Etter det jeg har forstått er det to varianter ja, en amerikansk og en europeisk, sistnevnte skal visst ha kortere nakke. Begge stammer fra Kina og ble avlet fram fra stokkender. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny k Posted August 6, 2014 Report Share Posted August 6, 2014 Etter det jeg har forstått er det to varianter ja, en amerikansk og en europeisk, sistnevnte skal visst ha kortere nakke. Begge stammer fra Kina og ble avlet fram fra stokkender. Kan da den amerikanske og den europeiske peking krysses uten og få "sterile"avkom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted August 8, 2014 Report Share Posted August 8, 2014 Ja, det mener jeg bestemt. Dette er jo egentlig samme art, men to ulike varianter. Hva resultatet blir vet jeg ikke, om noen ser ut som den amerikanske og noen som den europeiske. Eller om den blir noe midt i mellom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny k Posted August 9, 2014 Report Share Posted August 9, 2014 Det skal jeg finne ut av til våren..Har Hentet litt forskjellig nytt blod til peking de siste dagene..Skal si deg jeg har blitt overasket over hvor stor forskjell det er på dyrene rundt omkring..Peking er ikke bare peking,her er det STOR forskjell i størelse/vekt/kroppsholdning/hode og øye partiet og ikke minst halsen..Det eneste like er lyden.. Har funnet ut at de jeg hadde fra begynelsen av er Grisestore beist i forhold til de nye..Her er det nok noe mix. ja.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts