MiniLid Posted August 14, 2014 Report Share Posted August 14, 2014 Er noen som vet om disse er å få tak i i Norge? Eller vet hva de heter på norsk. Så vidt jeg har skjønt så er det en type peking and, men er ikke helt sikker på det. De er ihvertfall morsomme å se på, kunne godt tenkt meg et par! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny k Posted August 14, 2014 Report Share Posted August 14, 2014 Minet meg om de gamle "tantene"som sitter hos frisøren med sånn "plastikkhjelm"på hue for og tørke permanenten eller hva de nå gjør.. sorry for og ikke komme med no mere fornuftig..(dør av latter).. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiniLid Posted August 14, 2014 Author Report Share Posted August 14, 2014 Ja haha, har du en dårlig dag er det greit å ha et par slike tuslende i hagen. Men kan jo hende de andre endene hadde blitt litt sjalu da, for manglende fjærmanke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny k Posted August 14, 2014 Report Share Posted August 14, 2014 He he,ja helt konge det da....de var jo finne da..Skulle tro det var ei peking and som har vært utro med en toppa hollender/sultan eller noe i den duren.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted August 15, 2014 Report Share Posted August 15, 2014 Dette er keiserender, de finnes i Norge ja. Her er noen bilder av de fra Mølledammen på bryne, riktignok noen år gamle..: http://www.prydfugler.no/artikler/pa-besok-hos/43-vi-mdammen.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiniLid Posted August 15, 2014 Author Report Share Posted August 15, 2014 Tusen takk Tormod! Det var jo et passende navn:) Du vet ikke tilfeldigvis om noen som har Keiserender på Østlandet?Noen andre som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted August 17, 2014 Report Share Posted August 17, 2014 Det kjenner jeg desverre ikke til. I galleriet har bjorn lagt inn nye bilder av keiserender: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andvor Posted August 17, 2014 Report Share Posted August 17, 2014 for øyeblikket kjenner jeg ikkje til noen som har disse.vi har ingen i Norsk Svømmefuglklubb som har keiser and nå og det har heller ikkje vert og se på utstillinger siste 2 årene. men vet dei har vert sporadisk i norge før dette. så det kan godt vere noen som har dem et eller annet sted.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eromuld Posted August 19, 2014 Report Share Posted August 19, 2014 Keiser and er peking som noen nevner, bare at de har en genfeil som gjør at de får topp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiniLid Posted August 19, 2014 Author Report Share Posted August 19, 2014 Takk for svar dere, får nok bare smøre meg med tålmodighet og se om det dukker opp noen til salgs:-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts