Sygard Toft Posted September 11, 2014 Report Posted September 11, 2014 Jeg har 4 norske hvite og 2 Toulosere. Skal forberede vintersesongen. (Parene skal deles opp i vinter/vår i.f.b.m. rugesesong.) Har muligheter for utegang med muligheter for gå inn og ut hele året, men lurer på hva de vil trives best på av følgende der de er inne:1. Talle av halm - hvordan holder jeg denne rein nok for dem i tilfelle ?2. 1/2 del spalter som kan spyles rein hver dag og 1/2 del halmbinge.3. Flis som rengjøres hver dag, og som skiftes ut helt med jevne mellomrom. Et siste spørsmål er om det er noen miniimumstemperatur før de bør være inne hele tiden ? Quote
Arne aka norwegian Posted September 11, 2014 Report Posted September 11, 2014 3! Fordi du vil ikke klare å holde 1 rein når de er mye inne. Mulig 2, men har ingen erfaring med slik løsning – tror du de vil bruke spaltegolvet i det hele tatt?Jeg lot mine norsk hvit gå ut og inn som de sjøl ville. De gikk ut i djup snø og la seg til med beina trukket opp og hodet under vingen. Største problemet er vel vann? Jeg lot mine få håndvarmt vann et par ganger om dagen. PSHar ikke erfaring med de tyngre Toulouserne. Quote
Gåsemor 1 Posted September 29, 2014 Report Posted September 29, 2014 Hei! jeg er på utkikk etter en gås som kan være selskap til en ung ensom grå vill gås som bor hos meg. Vet du hvor jeg kunne fått tak i en? Jeg er i Rogaland... Quote
PetterGakk Posted October 16, 2014 Report Posted October 16, 2014 Om du ikke får tak i ei gås, se om du får ei and. Oteren gjorde grovt innhogg i andeflokken min, lot meg sitte igjen med en eneste and til slutt.Siden jeg hadde en grågasse som var tam satte jeg de sammen, og de har gått side om side uten avbrudd )Han har aldri prøvd å parre, men er veeeeldig beskyttende og passer henne som en smed. Quote
Recommended Posts