Stormo Posted November 28, 2014 Report Share Posted November 28, 2014 Hei. Jeg annskaffet meg 2 rapphøns for et par måneder siden. Da utegården ikke stod helt ferdig ble de boende inne i hønsehuset i 4 uker ca. Hønsehuset er ikke oppvarmet. De har trives godt der men fikk litt liten plass, Så de syntes det var deilig når de i helgen endelig fikk 20m^2 å boltre seg på ute. Busker stein og gress. Samt et lite tak de kunne legge seg under for å holde seg tørre i regn og ruskevær.Men iløpet av den første uken ute har begge 2 tatt kvelden. med 2 dagers mellomrom. Taket på gården er en fiskenot så de har nok ikke brekt nakken i oppflukt. Hva kan ha skjedd? -Sondre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joey Posted December 1, 2014 Report Share Posted December 1, 2014 HeiMin erfaring er at rapphøns tåler fuktig grunn veldig dårlig, generelt hele året. Så jeg fant ut at de må være under heltak med plankegrunn i hele buret.Mvh Jo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted December 7, 2014 Report Share Posted December 7, 2014 For noen år siden hadde jeg rapphøns som gikk i utevoliere med tak over og nettingbunn. Det fungerte veldig godt. Det kan være et problem med rapphøns og fuktig bakke ja, de er mindre motstandsdyktige mot sykdommer enn foreks. høns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts