Gå til innhold

Ruge rapphøns


Anbefalte innlegg

avem

Nå har jeg ingen erfaring med rapphøns men regner med at håndtering av rugeegg er det same som andre høns..Egg kan lagres ivertfall i 14 dager med tuppen ned i kartong el,lignende hvor du da vipper eggene (sett en kloss el,lignende under ene siden av kartongen) dette gljør du 2 ganger om dagen..tempratur jeg lagrer i er 10-14 grader og jeg gjør det i kjellern hvor det er litt høyere luftfuktighet..Mulig det er noen som har noe og plukke på her men slik gjør jeg det og kyllinger blir det av det.Kan og være at det er noe spesielt med rapphøns som jeg ikke vet men da får vi nok høre det.Skal du først kjøpe en rugemaskin så ville jeg kjøpt en ordentlig en med det same,ikke velg de billigste du finner..Heller ikke den minste,kjedelig med en maskin med plass til noen få egg bare og du da får halparten med ubefrukta egg og noen kyllinger dør,så sitter du igjen med bare et par kyllinger..


Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vet ikke om det er med rapphøns som med vanlig høns med der er det jo timer lys per døgn som er litt av nøkkelen for og få egg..Hvis du tror de ble født i våres i fjor så kan du vel forvente egg i år..Hører det er flere som har ventet langt om lenge på egg fra rapphønsa sine men nå er vi jo bare i januar da så det blir vel egg på deg nå snart mot våren..Er ikke fk sine bur veldig små?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...