Jump to content

spørsmål om stalosan F

Recommended Posts

Har prøvd å lese meg litt opp på Stalosan F, men syns ikkje eg blir klokare. Må eg ha verneutstyr når eg strør stalosan og må eg ta ut dyra??

Kan eg ha møkk og strø i komposten når eg har brukt stalosan ? Eller vil dette gi skadevirkningar i jord og evnt grønnsaker vi dyrker i den jorda ??

Kanskje ikke så lurt å ha det i komposten, Stalosan tar jo knekken på smådyr som biller og larver og andre smådyr. De er effektive i å omdanne kompost til jord. Men den er ikke skadelig for vekster og jorda i seg selv.

Bruk ikke luftavfukter om du bruker Stalosan i alle fall. Jeg har nesten tatt knekken på min, for den var full av rosa støv innvendig, det lå klebet overalt i tykke kaker, sa gemalen. Nå har jeg riktignok løst det med å sette på ekstra filter som jeg skifter for hver gang, men det kan kanskje være greit å vite at dette støvet smyger seg inn absolutt alle steder. Ut over det er jeg også temmelig fornøyd med Stalosan og har faktisk hevet det i komposten sammen med hønseskitten. Om det dreper komposten vil vise seg når den tiner til våren og skal starte opp igjen... ;)

• Upvote 1
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Du skal vel ha rimelig mye i hvis det går utover livet i komposten vil jeg tro....Det er jo ikke SÅ mye som skal til av dette pulveret. Og noe av virkninga har sikkert gått ut når det havner i komposten ja ! Har ikke merket noe negativt på komposten her heller :smiley:  Stalosan i kuleform høres jo helt genialt ut, det blir det garantert her når denne sekken omsider er tom... :wink: