Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisan:) For et fint forum, masse gode tips og informasjon for en nybegynner som meg.

Jeg reddet 8 høner fra destruksjon idag.4 brune Isa Warren og 4 hvite Delkalb. De skal få et nytt liv som frittgående gårdshøner :) Det jeg lurer på er om noen har erfaring med disse som hobbyhøner? Håper de etterhvert vil bli tamme og fine i fjærene ;)

• 2 weeks later...
Posted

Takk for svar :) Synes allerede de har begynt å bli finere i fjæra! 
De la egg første natta etter at de kom, hadde aldri forventet at det skulle gå så fort før de begynte legge egg :)
Får helt vondt av å tenke på hvordan de har hatt det. Nå nyter de dagene ute i det fri, slapp de løs ute 3.dagen de var her, og alle 8 høner går fint inn av seg selv når mørket kommer. Men, merker at de er skeptiske til mennesker, særlig de hvite hønene, er heller ikke lett å klappe/kose med de da de hakker noe voldsomt om man prøver å løfte de opp. Særlig en høne av Isa Warren virker som om hun vil ta meg når jeg kommer for nærme :P Så håper de etterhvert de vil godta å bli tatt og klappet på.

Posted

Har selv hatt verpehybrider,men hentet de som voksene kyllinger..Til og begynne med virket de litt dumme og vaglet seg ikke engang..men de kom seg etter hvert..jeg hadde hvite lohmann,de ble aldri tamme eller koselige høner,så hvis dine allerede har levd et liv i bur så skal du nokk ikke ha altfor store forhåpninger..Hver fornøyd hvis dem blir fine og se på igjen og legger egg..Men de brune ble kjempetrivelige høner..