sibias Posted April 9, 2015 Report Posted April 9, 2015 (posta først på testing, men er vell egentlig her jeg skal skrive) Fikk i dag en koselig melding at nå er kyllingene begynt å klekke, så over helgen så skal vi hente oss noen søte små. I første omgang skal de stå i stua før de med tiden skal ut i hagen hvor jeg og mine to døttre skal lage et hus med voliere til de. gleder meg masse til å ha denne hobbyen med jentene mine. Mannen er ikke så gira, men han har sine hobbyer så det skal nok gå bra Fra før har vi to undulater i et stort bur i stua, buret er åpent hele dagene når vi er hjemme så de har fri tilgang til å fly rundt. så greit å ha et forum hvor vi kan dele råd og erfaringer gleder meg til å følge dere fremover Quote
Linda2 Posted April 24, 2015 Report Posted April 24, 2015 Hei! Jeg er også fersk her, og nybegynner på fuglehold. Har satt opp hønsehus i hagen i dag, og jeg håper å få en liten gjeng vaktler på plass i neste uke. Skal foreløpig kun ha vaktler, og ikke høns. Jeg har også to jenter som gleder seg veldig til å få fugl! Quote
Ronny k Posted April 24, 2015 Report Posted April 24, 2015 Hei hei begge to..Vaktler er en artig og matnyttig fugl så det komer dere til og ha glede av..Masse deilige egg som "alle"liker..Vær og forbredt på at vaktler kan være veldig slemme med hverandre så det ikke komer som noe sjokk hvis det blir litt blodig en dag..Spesielt da vaktel hanene..Men det ordner seg,lykke til begge to.. Quote
Spurven Posted April 24, 2015 Report Posted April 24, 2015 Å innrede buret deres med noen gjemmesteder kan bidra til mindre stress, og dermed mindre slåssing Quote
Linda2 Posted April 25, 2015 Report Posted April 25, 2015 Det skal de få! Jeg tenkte noen store greiner? Og mose og lyng, stemmer det at de liker det? Quote
Recommended Posts