Jump to content

Recommended Posts

En av de nyklekte kyllingene, nå tre dager, viser tegn til å være blind. Den vil helst sitte under kyllingmoren, og piper veldig om jeg tar den fram. Jeg har matet den litt, men har ellers ikke sett at den spiser selv. Jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter for å få bekreftet om den virkelig er blind, men den bare "gnur" hodet mot sine søsken og søker etter mor/varme. Når den tas fram fra kyllingmoren virker det ikke som det er noe annet fysisk som feiler den, den går som den skal og bevegelsene er normale. Har noen opplevd dette før? Jeg vil være sikker før jeg tar livet av den. 

Det er vel ikke sikkert at den er blind, men har selv opplevd at noen små ikke er liv laga. De spiser ikke og sitter stort sett stille og piper. Etter noen dager/ei ukes tid har de dødd...Det er en stund siden jeg har opplevd det nå heldigvis. Hvis den fortsatt ikke spiser spørs det vel om den greier seg....

Den ble avlivet i dag, den hadde det nok ikke så godt. Når jeg holdt den i hånden og hadde en teskje mat foran den, så hakket den vilkårlig i luften og traff sjelden maten. Om jeg klarte å få skjeen såvidt innenfor nebbet dens, så drakk og spiste den begjærlig, så jeg mistenker at den så lite og ingenting. Uansett så satt den bare stille og pep under kyllingmoren, gikk på sine søsken når jeg satte den blant de andre og den var tydelig utilfreds.