Gå til innhold

Luftfuktigheten i Brinsea mini eco !!


Anbefalte innlegg

Hei dere ! Bare et kjapt spørsmål. Jeg driver og ruger for første gang i Brinsea mini eco maskin ! Har ingen luftfuktighetsmåler, men følger bruksanvisninga. Der står det (på engelsk) at det alltid skal være vann i et av de små kammerene i midten av maskinen. Men hvor mye vann ? Fyller opp når jeg ser at det er blitt mindre, er så usikker på om det er bra nok ! Har jo ingenting av display ellerno som viser hvor mye luftfuktigheten er på! Er det noen som har samme maskin ? Har to egg inni der som det er masse liv i forøvrig! :) håper de klarer seg til det siste <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Jeg har ikke vann i min Brinsea Eco mini før de siste tre dager. Da fyller jeg opp når det blir tomt. For mye fukt hos høns gjør etter min mening hinnen i egget seigt og vanskelig å kjempe seg ut av. Mange som ruger hønseegg, tørruger og syns de får best resultat med det. 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for ordens skyld må jeg også si at jeg gjorde som deg den første gangen, og det gikk helt fint. Da fylte jeg på vann når det nærmet seg tomt i beholderen. Det går sikkert bra. Luftfuktigheten blir vel antagelig det samme om det er lite eller mye vann i beholderen i midten, så lenge det er vann der - vil det bli fukt. 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,


Jeg har brukt Brinsea Eco Mini flere ganger og har veldig god erfaring med følgende:


Jeg fyller opp det ene kammeret når jeg legger eggene i maskin. Så lar jeg dette gradvis dampe vekk og tilsetter ikke mer vann før jeg fyller i begge kamrene de tre siste dagene.


Lykke til !


Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar !! Da fyller jeg ikke opp mer vann før de siste dagene. Men når jeg skal fylle opp begge kammerene de tre siste dagene, skal jeg fylle de helt opp ? eller bare opp til den kanten som er merket av. hvis dere skjønner.


 


De er på sin 17 dag idag, så hvis alt går etter planen så klekker de neste uke ! er så spent :D :D


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...