Tor35 Posted May 31, 2015 Report Share Posted May 31, 2015 HeisannJeg er fersk på vaktelfronten, men har hatt høner noen år og ender...Får plass i en JN12 ruger nå (ca 20 egg) og kunne tenkt meg å prøve meg på vaktler..Har et stort hus til de og godt med uteplass, med gjemmesteder.. Kunne tenkt meg å prøve meg på en 2-3 raser som skal gå sammen fra de er kyllinger. Hvilken raser kan dere anbefale? Har lyst på litt str på eggene wink emoticon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spurven Posted May 31, 2015 Report Share Posted May 31, 2015 Hvis du først og fremst er interessert i egg, anbefaler jeg vanlig japansk vaktel, også kalt eurovaktel. Disse avles i ulike størrelser. Magnum er størst, og legger da selvsagt størst egg. Jumbo er den mellomste, og kanskje vanligst. Så er det vanlig, som virker å vike for de mer populære jumboene. De finnes i mange ulike farger, og de fleste som avler på vaktel har fargene gående sammen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts