Hannepålandet Posted June 8, 2015 Report Share Posted June 8, 2015 Jeg er helt ny på dette men har lyst å skaffe meg påfugl.Det virker som det er vanskelig å få tak i påfugl kyllinger så jeg ender nok opp med å ruge frem egg.Må de ha voksne fugler til å oppdra de? Jeg har ingen fugler fra før!Håper noen kan svare meg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hønepia Posted June 12, 2015 Report Share Posted June 12, 2015 Hei :-) påfugler er vakre og kjekke fugler å ha med å gjøre.Berre husk at hanen lager høy lyd som kanskje ikke naboer vil like.. Vist du ruger ut påfugler så skal dei ha same stellet som hønekyllinger. Men må ha meir proteiner i fôret, som feks fjør oppdrett kraft og gjerne hunde/kattemat(tørr) i små porsjoner. Og begynn tidli å gi litt brød, grønt og frukt. Husk at kyllingane vil være sårbare for vær og vind første to åra, lurt at dei he et trekkfri og gjerne isolert hus i oppveksten. Dei er fullvoksne i 2-3 års alderen, hanen får ikkje den flotte halen før i tre års alder. Når dei er et år ca kan du gå over til fjør oppdrett lett, for mye protein kan gi problemer med beina he ej hørt. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts