Gå til innhold

trenger å vite ALT om ender!!☺


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg tenker på å skaffe meg to kose-ender til neste sommer, men jeg har ingen erfaring med andehold eller anderaser.

Tenker på å kjøpe ruge egg å ruge ut selv, vil ha dem tammest mulig å da er det vel best å være der helt fra starten av..?

Evnt. Hvor små/unge ender får jeg kjøpt?

Hvilken type er lettest å temme?

Tenkte litt på khaki campbell/peking and eller noe.

Hvor lenge lever ei and ca?

Hvor mye plass trenger 2 ender?

Hva kan jeg bruke eggene de legger til?

Har noen noe ellers å si om å ha ender som husdyr?

Sikkert mange "fjerne" spørsmål her, har som sagt ingen erfaring med ender ☺

Blir glad for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Hvilken type er lettest å temme? SVAR: ender i vill tilstand er svært sky. jobber man med dem som kan du få dem svært tam

Tenkte litt på khaki campbell/peking and eller noe. SVAR: Har bare kjennskap til peking

Hvor lenge lever ei and ca? SVAR: Hørt dem lever 20 til 30 år

Hvor mye plass trenger 2 ender? SVAR: Her vill jeg nok blir hengt av dem andre på forumet hehe. and er en svært hardfør kan være i allslags vær og års tid, å gi dem mat og vann ute for dem griser noe veldig med vann. så har dem behov for vaske seg hverdag spesielt hodet da mener jeg nese og øyner. det som bruker som underlag til dem er halm. men jeg anbefaler netting som er plastbelagt. Da går det fint ha 5 and på 1 m2 hvorfor så tett er for da tråkker dem dritten bort så blir dem ikke så skittent. men klarer du ha større ha det reint til dem så skader ikke  
Hva kan jeg bruke eggene de legger til? SVAR: Kasse på ca 50x50 cm

Har noen noe ellers å si om å ha ender som husdyr?

Sikkert mange "fjerne" spørsmål her, har som sagt ingen erfaring med ender

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peking er dårlig på og fly,de vagger for det meste rundt der de hører hjemme til..Har alltid hatt mine pekingender løse på tunet..Alle ande egg ,spesielt peking egg er jo kjempefine og spise eller bake med..Vil jo og påstå at de fleste ender/fugler kan bli tamme,bare du bruker nok tid fra de er små..Har selv en klistertam smaragdand som har bod inne siden den ble klekket,vil påstå at det ikke er noe fordel,den er helt hjelpesløs ute,livredd de andre endene,står bare og skriker til jeg komer tilbake til den når jeg setter den ut..komer aldri til og gjøre det igjen..


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...