Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en kylling på ca. 6 uger som pludselig ikke kan gå på det ene ben. Jeg er i tvivl om, om det er brækket eller om det kan være hønselammelse. Hun er lidt hævet ved leddet men brokker sig ikke, når vi bevæger benet frem og tilbage. Hun kan godt gå lidt, men falder indimellem. Ligger mest stille. Når hun går krummer hun tæerne ind under sig. Da vi først troede at det var hønselammelse har vi skaffet det homøopatiske middel Hyperikum, som hun er startet i behandling med i dag. De andre høns får det homøopatiske middel Herpes Simplex som forebyggelse for en sikkerheds skyld. Hvad synes I? Lyder det mere som et brækket ben? Vingerne hænger ikke og det er kun det ene ben, som det er galt med. Hvis det er brækket kan man så gøre noget eller må hun aflives? Vi har høns på hobbyplan og betragter dem lidt som vores kæledyr. Den lille "Pjuske" er min datter på 9 år´s kylling, så vi vil gerne gå langt for at hun skal komme sig - omvendt skal hun ikke gå og lide!


 


Tak på forhånd!


Tanja, Bornholm (Danmark)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...