Heien Fjørfe Posted August 4, 2015 Report Share Posted August 4, 2015 HeiEr i planlegging fase for oppstart med høns og etterhvert ender/gjess. Leser alt jeg kommer over og blir mer og mer engasjert ! = litt frustrert for jeg er nok ikke klar før til neste år.. Og det er lenge til.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andvor Posted August 6, 2015 Report Share Posted August 6, 2015 Lys sussex er net godt valg.En voliere bør vere minst 2 m høy og grav ned eller legg netting ut over fra gjerdet ca. 1 mRev kan fint hoppe over 1 m gjerde.Ender og gjess går fint i lag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heien Fjørfe Posted August 9, 2015 Author Report Share Posted August 9, 2015 Takk for svar. Ja, lager nok en voiler som er 2 meter høy med nett over, tanken med det gjerde jeg beskrev var til resten av friområdet de skal få gå på om dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hønsekakkel Posted October 5, 2020 Report Share Posted October 5, 2020 Den 4.8.2015 at 19.48, Heien Fjørfe skrev: Hei Er i planlegging fase for oppstart med høns og etterhvert ender/gjess. Leser alt jeg kommer over og blir mer og mer engasjert ! = litt frustrert for jeg er nok ikke klar før til neste år.. Og det er lenge til.. Ja, det er jeg også, men skal ikke satse på mer enn tre autralorps høner, og er også intresert i alt en kan få tak i av lesestoff stoff. Vokste opp med høner, men det er så mange, mange år siden. Kikket på ferdig isolerte hønsehus med varme men disse koster noe i overkant av 5000.- Har jo materialer selv, men det er å komme i gang, men satser fra våren på dette, hadde jeg tenkt da! Har naturtomt med et egnet område på ca 30 m2, så det tror jeg det er plass nok, men høner roter fælt da! Ja det er lenge til våren, men det er halve moroa å forberede seg! Månedene går så fort, når en venter på noe godt og positivt! Lykke til! Kristin Den 9.8.2015 at 8.41, Heien Fjørfe skrev: Takk for svar. Ja, lager nok en voiler som er 2 meter høy med nett over, tanken med det gjerde jeg beskrev var til resten av friområdet de skal få gå på om dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts