Jump to content

Høner, ender og gjess

Recommended Posts

• 5 years later...
Den 4.8.2015 at 19.48, Heien Fjørfe skrev:

Hei

Er i planlegging fase for oppstart med høns og etterhvert ender/gjess. Leser alt jeg kommer over og blir mer og mer engasjert ! = litt frustrert for jeg er nok ikke klar før til neste år.. Og det er lenge til..

Ja, det er jeg også, men skal ikke satse på mer enn tre autralorps høner, og er også intresert i alt en kan få tak i av lesestoff stoff. Vokste opp med høner, men det er så mange, mange år siden. Kikket på ferdig isolerte hønsehus med varme  men disse koster noe i overkant av 5000.- Har jo materialer selv, men det er å komme i gang, men satser fra våren på dette, hadde jeg tenkt da! Har  naturtomt med et egnet område på ca 30 m2, så det tror jeg det er plass  nok, men høner roter fælt da! Ja det er lenge til våren, men det er halve moroa  å forberede seg! Månedene  går så fort, når en venter på noe godt og positivt! Lykke til! Kristin

Den 9.8.2015 at 8.41, Heien Fjørfe skrev:

Takk for svar.

Ja, lager nok en voiler som er 2 meter høy med nett over, tanken med det gjerde jeg beskrev var til resten av friområdet de skal få gå på om dagen.