Lunnangaard Posted August 27, 2015 Report Share Posted August 27, 2015 Når er det greit å slutte med varmelampe?Har kyllinger av Wyandotte som måtte flytte til annet rom nå da de tråkket på Hollenderne mine. De er 8uker. Er det ok uten varmelampe nå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silkehans Posted August 28, 2015 Report Share Posted August 28, 2015 Jada, det skulle gå fint Jeg pleier og slutte med varmelampe når de har fått endel fjær. Regner med at dine har det nå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunnangaard Posted August 28, 2015 Author Report Share Posted August 28, 2015 Hollenderne er fult befjøret, og det er bare hanen av wyandottene som ikke har 100% enda. Da satser vi på det går fint med dem i nytt habitat:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfanett Posted August 29, 2015 Report Share Posted August 29, 2015 dem skal kunne klare seg uten varme når dem er 5 uker. men vis det er på vinter/ er minus grader da bør ikke temp være under 10 grader Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spurven Posted August 31, 2015 Report Share Posted August 31, 2015 Nå på sommeren slutter jeg med varmelampe når de er 3-4 uker, og det går helt fint. Så dine klarer seg nok helt fint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunnangaard Posted September 2, 2015 Author Report Share Posted September 2, 2015 Hvis de nå står uten varme når det blir gradvis kaldere, vil de da tåle å være uten varme i vinter? Eller bør de ha varmelampe da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silkehans Posted September 3, 2015 Report Share Posted September 3, 2015 Nei det tror jeg ikke de vil trenge. De er jo nesten blitt voksne da, har like mye fjær iallefall. Nå spørs det jo litt hvor i landet du bor kanskje, men ifjor var det iallefall ikke mange gangene det var under 5 minus her i Vestfold.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunnangaard Posted September 3, 2015 Author Report Share Posted September 3, 2015 Bor i trøndelag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spurven Posted September 4, 2015 Report Share Posted September 4, 2015 Hvis de har stor enkeltkam kan de forfryse den hvis det blir veldig kaldt (10-15 minus). Men ellers så tåler voksne fugler kulde godt så lenge de har det tørt og trekktfritt, og har tilstrekkelig med mat og drikke. Siden dine er klekket i mai, så er de voksne når vinteren kommer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts