Kajasting Posted August 29, 2015 Report Posted August 29, 2015 Hei. Jeg har ruget frem tre smålendsgås unger i maskin. Jeg vet ikke noe om disse, og ble plutselig usikker om jeg burde gjøre noe anderledes enn fra kyllinger? Mat? vann? hvordan, ikke hvordan? hva slags? Takker for ev svar. Quote
andvor Posted August 29, 2015 Report Posted August 29, 2015 Rent vann i lav beholder.Foring likt som kyllinger. Enkelte gir oppbløtt for men ikkje nødvendig.Mine gås unger går med varme og kyllingfor til dei er 1 - 1,5 måned.Etter dette treng dei ikkje vare inne i hønsehuset (om sommeren) kan fra nå av få beite mest mulig gress i tillegg til kraftfor. Gjerne brød og matrester også 1 Quote
Kajasting Posted September 1, 2015 Author Report Posted September 1, 2015 Rent vann i lav beholder.Foring likt som kyllinger. Enkelte gir oppbløtt for men ikkje nødvendig.Mine gås unger går med varme og kyllingfor til dei er 1 - 1,5 måned.Etter dette treng dei ikkje vare inne i hønsehuset (om sommeren) kan fra nå av få beite mest mulig gress i tillegg til kraftfor. Gjerne brød og matrester ogsåTusen takk for svar:) Da har jeg kjørt løpet riktig. Ga dem oppbløtt kylling-startfor. Og vann. Nå har de fått tørt, og får grøt på skje et par ganger om dagen. står i varmelampe i bur i kjelleren. Quote
Recommended Posts