Gå til innhold

Hvilke hønse raser skal jeg ha?


Tingvold

Anbefalte innlegg

avem

Det er jo såååå mange raser og velge mellom....Har du tenkt og ha store eller dverghøns? Skal du ha dem for kosens skyld, eller for og få egg? Selv har jeg dvergsilke og er superfornøyd med dem  :smiley:  Men jeg har dem ikke for eggenes skyld for og si det sånn, selv om de legger brukbart med egg syns jeg. Og så er de flinke til og ruge. Hvis jeg skulle hatt store høner her ville jeg valgt sussex, hadde et par stykker av denne rasen tidligere, de var veldig rolige og koselige høner. Lykke til med valgets kval  :laugh:


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefalte Sussex. De blir ikke så fortrolige som mange andre raser, og legger seg klukk hele tiden! Min absolutte favoritt er svenske svarthøns, kvikke og tillitsfulle, flinke å verpe. Men alle høner har sin personlighet, så ta litt forskjellige raser er min anbefaling :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefalte Sussex. De blir ikke så fortrolige som mange andre raser, og legger seg klukk hele tiden! Min absolutte favoritt er svenske svarthøns, kvikke og tillitsfulle, flinke å verpe. Men alle høner har sin personlighet, så ta litt forskjellige raser er min anbefaling :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ett kull med store og tunge mixhøner, ei sussex høne og en gjeng Lohmann høner. Har ikke vært så fornøyd med mixhønene . De er litt småsinte og stygge med hverandre, spiser egg osv. Lohmann hønene har inntil i sommer lagt bra med egg, bortsett fra tre av dem som det i grunn bare har vært tull med siden jeg kjøpte dem verpeklare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...