Gå til innhold

Noen som ser hvilken rase dette er?


Kykkeliky

Anbefalte innlegg

Hei alle høns/fugleelskere her inne!


Jeg har tre kyllinger hjemme som nå er 5 dager gamle.


Eggene kjøpte jeg på en gård hvor de har masse forskjellig type høner, så for dem var det vanskelig å vite hvilke raser eggene stammet ifra.


De er utrolig fine alle tre hvertfall !  :dans: Jeg er så nysgjerrig på hvilke raser dette kan være. Poster noen bilder her.


Den svarte kyllingen har et lyst parti bak på rumpa, under brystet og hals, og nederst på begge vingene. Den kom ut av et lite hvitt egg!


Den lysegule kyllingen med sotgrå rygg og rumpe har høye kraftigere bein og klart større/fyldigere enn de to andre. Den kom ut av et hvitt stort egg (med to like ender på egget) 


Den siste helt gule kyllingen, (som sitter i hånden min på bildet) kom ut av et lysebrunt/gulbrunt egg!


Om noen her inne klarer å gjenkjenne rase, så blir jeg kjempeglad! :cheesy:


 


 


 


post-195-0-17137400-1443781966_thumb.jpg

post-195-0-46564000-1443781982_thumb.jpg

post-195-0-58003800-1443782001_thumb.jpg

post-195-0-56836400-1443782034_thumb.jpg

post-195-0-38306300-1443782057_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Ja, jeg får ta en tur til gården å finne ut hvilke raser de har der. Det er bare så veldig mange

Ja..men hvis denne gården har alle hønsa sine samen så er nok muligheten for at du har litt mix.kyllinger her stor..Men det kan jo bli spenende det hvis du bare vil ha de for kos og morro..Jeg har selv beholdt en mix.hane som er blanding av silke og araucana kun fordi den ble så veldig stillig og se på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...