MLG Posted November 24, 2015 Report Share Posted November 24, 2015 Hei! Er litt nysgjerrig på dette med vaktler. Lurer på hvor mange vaktelhøner man kan ha uten hane? Har skjønt at de kan være litt stygge med hverandre, blir dette værre hvis man ikke har en hane i flokken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted November 25, 2015 Report Share Posted November 25, 2015 Du er ikke avhengig av å ha vaktelhane. Såvidt jeg har erfart er det først og fremst hanene som er harde mot hønene. Men andre erfaringer ønskes velkommen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MLG Posted November 26, 2015 Author Report Share Posted November 26, 2015 Tusen takk for svar! Vil gjerne ha flere innspill ja kanskje noen her som har vaktel uten hane eller vet hvor mange høner som er ideelt å ha uten hane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MLG Posted November 27, 2015 Author Report Share Posted November 27, 2015 Det jeg har lest inntil nå er 3 høner uten hane. Jeg har ikke bestemt meg for hva vi skal ha enda, vaktel eller høner. Jeg hadde tenkt på 5 stk uten hane men det blir kanskje for mange...? Grunnen til å ikke ha hane er vell bråk.., har forstått at de lager en del lyd. Bor jo i tettbygd strøk så vil ikke at dette skal plage naboene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spurven Posted November 28, 2015 Report Share Posted November 28, 2015 Det hvor mange egg du trenger som bestemmer hva det ideelle antall vaktler bør være Jeg har hatt en gruppe på 8-9 høner uten hane, og det gikk helt fint. Men om det blir krangel, så kan det like gjerne bli I en flokk på 2-3 vaktler som en gruppe på 20. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MLG Posted November 28, 2015 Author Report Share Posted November 28, 2015 Ok.., tusen takk for svar Det vil komme godt med til planleggingen av vaktelhus/hønsehus til sommeren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MLG Posted January 11, 2016 Author Report Share Posted January 11, 2016 Hei! Nå har det dukket opp noen nye spørsmål ang vaktler. Vil det gå bra hvis de får en takhøyde på 2 meter. Kan man ha det litt lavere eller er det da fare for at de vil skade seg når de letter? Noen som har noen mål kanskje. Også lurte jeg på hvordan de takler å bli flyttet på. F eks fra et sommerbur som de er i om sommeren og til et vinterbur om vinteren. Vil gjerne ha sommerburet/huset i litt størrelse for så å ha de i et litt mindre et om vinteren i en garasje. Vil det gå bra...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts