Jump to content

Egglederbetennelse?

Recommended Posts

Jeg har en ett år gammel Lohman-frøken som gir meg litt hodebry..

Vet ikke om hun er tidligere egg-produsent, men kan være naturlig å tro det. Hentet henne i sommer, fikk vite at de kom fra en frisk besetning og alt var bra. Og ingenting tyder på annet heller..:)

Jeg henta tre, og etter veldig kort tid oppdaga jeg at hun her var fryktli løs i magen. Så jeg ble råda av dyrlegen og et medlem her, til å gi henne Ropa Bird. Dette gjorde jeg, og det hjalp. Hun verpa ikke, og vi(dyrlegen og jeg) tenkte det var pga mageproblemer.

Så gikk dette over, og hun ble veldig fin etterhvert. Fortsatt litt slank, men sprek som en kule, og jeg begynte å finne et og annet "annerledes" egg som jeg tror kommer fra henne. Det ene var et skinn-egg, og det andre var et halvt skinn-egg.

Men nå plutselig, i går kveld, finner jeg masse hvitt gush ut av rompa hennes..:o Dette vet jeg ikke har vært der før, for jeg har "snust" i baken hennes konstant for å lete etter diare/sår osv..

Har hørt at dette kan være et tegn på eggleder-betennelse? Erfaringer med dette? Ingen av de andre er noe syke i det hele tatt, og de verper som kuler.. 

• 7 years later...