Gå til innhold

Gjess og ender


Sabri

Anbefalte innlegg

Hei :-) 

jeg har et lite hus på 5 kvm som jeg har tenkt å ha et par muskusender og et par pekingsnd og et bar norske hvite gås på . Der ska de være om natta og ute går på ca 130 kvm som de ska være på mens vi er på jobb. Er huset for liten for de?? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem
35 minutter siden, admin skrev:

Hei,

Det høres greit ut. Når de skal være der bare på natta mener jeg det holder. Har dere sikret uteområdet mot reven?

Ja uteområde har nettingtak over hele plus netting som går 1/2 meter på pakken på utsiden. 

Ellers så tenkt jeg de ska gå fri i hele tomta på to mål når vi er hjemmet...

en ting til jeg lurer på 😀

Jeg har kjøkkenhage som jeg dyrker mye grønnsaker på hvertår . Må jeg sikre det at de ikke spiser alt jeg har der ?? 

Hørt at gjess ble brukt til å spise ugress i potetåker , vil de gjør det samme i kjøkken hage eller vil de spise alt de kommer over🤔🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra opplegg det. :)  Både tamender og gjess er jo gressetere. Ender leter etter snegler og andre smådyr i gresset også. Jeg er usikker på hvorvidt de kommer til å gå løs på kjøkkenhagen. Men når de har så stort uteareal kan det være at de ikke bryr seg om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, admin skrev:

Hei,

Det høres greit ut. Når de skal være der bare på natta mener jeg det holder. Har dere sikret uteområdet mot reven?

Jeg har tenkt å skille mellom gjessene og ender i hekkesesongen , men bør jeg skille mellom muskusender og pekingander i hekkesesongen eller går det greit å ha det i samme rom😀

Blir mange spørsmål men man blir aldri helt utlært🤓🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...