Gå til innhold

Jente14

Anbefalte innlegg

Heisann! I sommer fikk vi 2 høner og ein hane. Hønene begynte å legge egg for ca 2 månader sidan. Og for 4-5 dager siden begynte eine høna å ruge på 2 egg og idag ruget ho på 7 egg. Ho ligger på dei heile tida og går ein sjelden gang for å ete så hopper ho rett i redet igjen. I kveld lyste eg i noken av eggene og da låg det mangen røde tråder rundt inne i noen av eggene. Ka er det? Vi håper på kyllinger men ka ska vi gjør?? Eg er skikkelig stressa, tenk om eg gjør noke feil. Ka ska eg gjør videre dei 21 dagane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

det du ser er blodårene fra fosteret, disse er helt normale og i god utvikling om det er egg der som ikkje har desse nå er dei ubefruktet og bør fjærnes.

det beste er og la hønen få fred og ruge dei ut i ro selv. når det begynner og klekkes og rett etter klekking bør hønen og dei små kyllingene få gå en plass for seg selv. ikkje med dei andre hønene, pass på at det er trekkfritt og at kyllingene kan få tak i vann og mat. resten ordner mor selv.

lykke til. er fantastisk med små kyllinger hos hønemor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...