Lone Posted October 22, 2007 Report Share Posted October 22, 2007 Min mand har hørt, at perlehøns er gode til at tage rotter..... Har I nogen erfaring med det?Vi har et vandløb ned bag i haven, og defor næsten altid rotter > > >!!! Vi har prøvet med gift for nogle år siden, men desværre mistede vi vores lille hund på grund af rottegift :'(! Så vi skal ALDRIG have gift mere. Rotterne er svære at fange i fælder, så indtil videre skyder vi dem med en salonriffel.... :!Men kan perlehøns klare jobbet?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fazan Posted October 22, 2007 Report Share Posted October 22, 2007 Jeg vet ikke om perlehøns kan ta rotter.Men i min amerikanske bok "Gardening with guineas" er det beskrevet at perlehøns avskyr slanger og at de dreper alle slanger som kommer i deres vei. Nå finnes det ikke slanger her jeg bor, så jeg har ikke fått etterprøvd dette.Men jeg tenker at når de er så tøffe at de kan ta slanger, så er rotter kanskje heller ikke trygge? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anki Posted October 22, 2007 Report Share Posted October 22, 2007 Kanskje perlehøns er bra her då, her er så mye huggorm > Link to comment Share on other sites More sharing options...
ole Posted October 22, 2007 Report Share Posted October 22, 2007 dem er fredet! sikkert nokk av dem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anki Posted October 22, 2007 Report Share Posted October 22, 2007 Ja eg vett de er fredet, derfor me ikkje tar de sjøl! Men fugler spiser jo det som er i naturen, begår vel ikje overtramp då? Hvis de i tilegg tar rotter må de være bra å ha! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ole Posted October 22, 2007 Report Share Posted October 22, 2007 hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
ville Posted October 31, 2007 Report Share Posted October 31, 2007 dem er fredet! Prøv å si det til føggel'n... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lone Posted October 31, 2007 Author Report Share Posted October 31, 2007 Problemet er måske ved at blive løst - uden perlehøns!Idag så jeg en ung skånsk blommehøne jagte en rotte gennem hønsegården ;D!DRÆBERHØNE..... 8) ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fuglemakeren Posted October 31, 2007 Report Share Posted October 31, 2007 Flink jente Zc Link to comment Share on other sites More sharing options...
sveith Posted November 3, 2007 Report Share Posted November 3, 2007 Mine perlehøns er supre musefangere.Ser di ei mus blir det stafett,og den som tar musa gjør kort prosess.Har katter som også tar mus,men perlene er rå til å finne dem.Di er noen merkelige fugler,ogsamtidig nyttige å ha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaktel Posted December 20, 2010 Report Share Posted December 20, 2010 Hmm...men går perlehøns sammen med alle andre høns...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
affe11 Posted December 20, 2010 Report Share Posted December 20, 2010 ja store iall fall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.