Fugl123 Posted April 21, 2016 Report Share Posted April 21, 2016 Hei:) Jeg har fasaner ,rapphøns og vaktler. Jeg kjøper i dag for fra norgesfor, fordi det er enklest for meg å få tak i. Det jeg bruker i dag heter Harmoni stabil/harmoni verpetopp. Er dette et for jeg kan forsette med? Eller burde jeg bytte til en annen type fra samme produsent? Hvis det er mulig ønsker jeg tips til et for jeg kan bruke gjennom hele året. Fuglene har grus/sand/skjellsand i voliere. Planen er å ruge frem kyllinger.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fugl123 Posted April 21, 2016 Author Report Share Posted April 21, 2016 Skrev litt feil ser jeg, de får kun Harmoni stabil. ikke verpetopp... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fugl123 Posted April 23, 2016 Author Report Share Posted April 23, 2016 Er det ingen her på forumet som har svaret på dette?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted April 24, 2016 Report Share Posted April 24, 2016 Hei, Det kan sikkert brukes. Men ser det er et for beregnet på verpehøns. Skulle jeg anbefalt et for fra samme produsent ville det være Harmoni kalkun 6-12 uten koksidiostatika. Det er mere proteinrikt enn verpefor til høns. Noe kyllinger av kalkun, fasaner og rapphøns trenger mere av. Selv har jeg brukt tilsvarende for fra Felleskjøpet til kyllinger av rapphøns og fasaner. Det er et litt dyrere for enn vanlig verpefor. Til voksne fugler har jeg også brukt Kromat oppdrett fra Felleskjøpet, det er rimeligere, og et helt greit for med mindre kalsium enn i verpeforet. Sistnevnte for inneholder mere kalsium enn villfugler som fasaner trenger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fugl123 Posted April 24, 2016 Author Report Share Posted April 24, 2016 Takk for svar:) Da prøver jeg Harmoni kalkun uten koksidiostatika. Det kan jeg da bruke til både kyllinger og voksne fugler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted April 25, 2016 Report Share Posted April 25, 2016 Ja, det kan du. Det passer bedre til ville arter som fasan, rapphøns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts