Skessa Posted April 23, 2016 Report Share Posted April 23, 2016 Mannen var ute på en gård i dag og tok ei gås som var i overkant plagsom ovenfor de drektige kyrne. Da jeg vommet gåsa fant jeg et stort, hvitt egg. Jeg vet ikke hvor "gammelt" egget er eller om det er mulig/ vits i å ruge det frem, men jeg vil gjøre det likevel ettersom jeg hører at arten er utrydningstruet. Da ønsker jeg å gjøre noe igjen. Men kan gåsungen spise selv de første ukene? Eller er den like hjelpeløst som f. eks. papegøyeunger? (naken, blind, osv) Har et tomt vedskjul med dør jeg tenkte å stelle i stand med godt høy, en varmelampe og vann (jeg hører de griser mye) Men ettersom den er alene, trenger den at jeg steller litt ekstra med den de første ukene mtp det er et flokkdyr? Blir vel veldig ensomt ute i skjulet... :/ Hvor lenge skal jeg la det ligge i rugemaskinen før jeg slutter å snu det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts