Jump to content
Moskusandelsker

Andemor er blitt gal!

Recommended Posts

Hei!

Andemor har i en lang periode spist opp sine egg, og til og med i dag spiste ho opp en egg til der ungen var inn i egget. Ungen var dessverre død, og jeg skjønner ikke hva som er problemet. Ho lar ikke de andre  ha egg (knuser andres egg med en gang ho får øye på det), og knuser sine egne, en etter en.

Jeg gir full mattilgang, med grønnsaker, brød, skjell og selvfølgelig vann. Fremdeles er andemor blitt gal! Hva skal jeg gjøre? 😫

Hei! Høres ikke bra ut, tror virkelig hun ER gal.. 😓. Har i alle fall ikke opplevd lignende oppførsel fra noen av mine fjærkre (har høner og påfugl også). Kanskje du bør vurdere avliving?

Den 24. juni 2016 at 6.45, Esile skrev:

Hei! Høres ikke bra ut, tror virkelig hun ER gal.. 😓. Har i alle fall ikke opplevd lignende oppførsel fra noen av mine fjærkre (har høner og påfugl også). Kanskje du bør vurdere avliving?

Har vurdert å enten avlive henne eller selge henne til andre som vil ha en "snegleeter" i hagen, med å selvfølgelig være tydelig med at ho er gal...

Foreløpig ruger hun på 1 egg nå (av over 25~30 stk.). Har gitt henne navnet "drittsekk" (foreløpig)...

kan den ha underskudd på proteiner? Har du forsøkt å gi den kokte egg, fisk eller kjøttdeig?? vet ikke om det funker, men har hørt at høner kan spise egg, om de ikke får nok proteiner i foret i allefall? bare en tanke... Kanskje greit å prøve før man avliver i allefall??