jamten Posted July 10, 2016 Report Share Posted July 10, 2016 Hei. Har ruget ut noen kyllinger av typen lys sussex. Noe usikker på hvordan jeg skiller høne/hane. Har tre med en litt taggete kam, og en jeg synes er litt mindre utviklet i kammen. Noen som kan hjelpe meg her? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silkehans Posted July 13, 2016 Report Share Posted July 13, 2016 Nå har jeg ikke hatt kyllinger av sussex, men de to på det nederste bildet mener jeg er haner, den øverste høne. Har de stor og rød kam er de haner, liten kam med lite farge på er høner. Hønene får ikke farge på kammen før de begynner og verpe. Hvis jeg tar feil får andre som er mer ekspert på dette korrigere meg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odden Posted July 14, 2016 Report Share Posted July 14, 2016 Enig med silkehans. 1 høne og 2 haner. Hønen får først ordentlig rød kam først etter ca 18-24 uker i samme tidsrommet som verpingen starter. Det er min erfaring i allefall, selv om heg ikke personlig har hatt Sussex selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jamten Posted July 18, 2016 Author Report Share Posted July 18, 2016 Takk for svar. Ser at etter som tiden går at forskjellene blir større. De er nå ca 9 uker gamle og at de dere antar er haner utvikler mer lapper under hake en den antatte høna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silkehans Posted July 27, 2016 Report Share Posted July 27, 2016 Stemmer...det er også et typisk hanetegn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts