Inger Marie Posted August 30, 2016 Report Posted August 30, 2016 Hei Har 6 silkehøner som jeg kan trenge litt hjelp med å bestemme kjønnet på.. De har begynt å sloss en del så regner med det er mange haner Legger ved bilder å håper på svar Takk! Quote
silkehans Posted August 30, 2016 Report Posted August 30, 2016 Å, silker er sååå vanskelige og bestemme kjønnet på før de er nesten voksne...! Går og kikker på mine også hver dag, har en stor hvit som jeg ikke vet hva jeg skal tro om...Men den er over fire måneder gammel og har ikke begynt og gale enda, så da er det vel kanskje høne...? Uff, det er litt kjedelig akkurat det der syns jeg. Fine silker du har da Hvor gamle er de? Er de dverg? Den hvite nederst vil jeg vil si er hane, og kanskje den sorte, litt vanskelig og si siden jeg ikke ser den ordentlig forfra, men kan også være høne... Den brune på bilde to ovenfra er vel høne? Og den øverste hane? Kanskje. Jeg skulle en gang selge to silkekyllinger som helt sikkert var høner, trodde jeg, de var ganske store. Men da de vel var kommet inn i reiseburet til dama så galte den ene! Og den hadde skikkelig hønetopp og ikke noe bar hud over nebbet, så der blei jeg nokså målløs en liten stund....Har også to kyllinger her på ca 15 uker som jeg har gått og lurt på lenge, trodde sikkert at den ene var hane, men jammen ser det ut til at begge er høner så det kan være den veien også Men er vel noen andre silke-eksperter her inne som kan gi deg bedre svar sikkert! Quote
Inger Marie Posted September 9, 2016 Author Report Posted September 9, 2016 Har visst ikke fått med meg at jeg har fått svar De er 14 uker ca tenker jeg Har to dverg og 4 store Frykter nok at jeg har en stor del haner ja Er liksom ikke helt vandt med denne høne typen ennå.. Har kochiner fra før av og de var rimelig enkle å se kjønnet på, men silkene var en tålmodighetsprøve på det området Var jo et nokså passende tidspunkt å gale på da Tenker de som skulle kjøpe de ble like paffe Må nok bare vente å se.. Før eller senere så galer de vel alle mann Quote
silkehans Posted September 13, 2016 Report Posted September 13, 2016 Uff...får ikke håpe det da! Da er du maks uheldig i tilfelle. Men siden jeg var så heldig at begge de to kyllingene mine var høner, så kan det vel slå andre veien også ja.... Hørte om ei som kjøpte ti silkekyllinger og alle blei haner!! Noe så trasig. Men får ikke håpe det er sånn hos deg! Det var jo egentlig greit at den galte før den dro, og ikke etter at jeg hadde solgt den som høne....haddeikke vært så artig og fått høre det etter en dag eller to..! Men det var ikke mye pen hane med den hønesveisen, så den levde ikke så lenge etterpå kan du si Quote
Recommended Posts