Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har vært på " mølla " og kjøpt hønefor. I " Norges fugleliv " står det at de spiser " korn, særlig bygg og havre, forskjellige ugressfrø, grønne plantedeler, forskjellige smådyr ". Nb! annet for for kyllinger i det fri.

Hva annet vil Dere foreslå at jeg bruker i tillegg til hønsefor, rart om det ikke skal være noe rundt omkring som kan benyttes, som i hvertfall kan gi de litt å sysle med, om ikke næringsinnholdet er så stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem
  • 2 uker senere...
Den 13.9.2016 at 10.51, admin skrev:

Rapphøns trenger mere proteinrikt for enn høns. Melorm, og andre insekter samt foreks. Quiko Bob vaktel og fasanfor er gunstig å bruke som tilskuddsfor.

Takker for svar, får jeg kjøpt de to " høneforene " hos Felleskjøpet, eller andre steder. Melorm har jeg drettet selv før, så det skal jeg nok få i gang igjen, regner med at Sophobas larver er fine saker også, eller blir de for store? Sirisser må vel også være flott, ikke det heller veldig vanskelig å drette.

Trodde nok at det var kyllingene som primært spiste animalsk for, men du mener at også de voksne kan ha nytte av dette. Skal se h va jeg får til fremover.

Kan søke på de fortypene du nevner og se om jeg finner noen forhandler i nærheten. Mvh Monsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...