Jump to content
Sign in to follow this  
Lapping1

Hvor mye kraftfor/høy/mat?

Recommended Posts

Hei ! 

Jeg har tre moskusender på 4 mnd. De er ute hele dager og gresser å spiser insekt. Det får en kopp med kraftfor om dagen (anbefalt fra han jeg fikk endene av). 

Jeg syns de virker sultne hele tiden, de tigger på mat ofte når jeg er ute med de, og de rett å slett hiver i seg kraftforet jeg kommer med om morgenen. De vil ha kraftfor hele tiden ser det ut som, men jeg har ikke tort å gi de så mye ekstra siden jeg fikk beskjed om at en kopp om dagen burde holde. De har fri tilgang på høy i rugekassene sine. 

Hvor mye kraftfor gir dere? Håper virkelig ikke at jeg sulter endene mine.. 

Jeg er ny hær inne, så om dette ikke ble rette plassen å spørre så beklager jeg det :-) 

16 timer siden, Lapping1 skrev:

Hei ! 

Jeg har tre moskusender på 4 mnd. De er ute hele dager og gresser å spiser insekt. Det får en kopp med kraftfor om dagen (anbefalt fra han jeg fikk endene av). 

Jeg syns de virker sultne hele tiden, de tigger på mat ofte når jeg er ute med de, og de rett å slett hiver i seg kraftforet jeg kommer med om morgenen. De vil ha kraftfor hele tiden ser det ut som, men jeg har ikke tort å gi de så mye ekstra siden jeg fikk beskjed om at en kopp om dagen burde holde. De har fri tilgang på høy i rugekassene sine. 

Hvor mye kraftfor gir dere? Håper virkelig ikke at jeg sulter endene mine.. 

Jeg er ny hær inne, så om dette ikke ble rette plassen å spørre så beklager jeg det :-) 

Moskusender oppfører seg ofte som om de ikke har fått mat på 14 dager, men jeg ville vel gitt de en kopp til tror jeg. Får de mer for enn de trenger lar de det ligge til neste dag.

Hvor mye kraftfor bør hver and få per dag nå som snøen har kommet og de ikke har fri tilgang på gress lengre? de har høy i huset sitt, men vet ikke om de spiser av dette eller bare bruker det som madrass.