Jump to content

God dag likesinnete :)

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Fant endelig ett forum jeg tror passer meg litt bra. 

Om meg; 40 år gammel småbarnspappa til 3 barn, godt og lykkelig gift og en god del mer enn gjennomsnitlig interessert i fugler. Bor på ett småbruk rett nord for Bergen i Alversund og har ett småbruk i Kvamsvågen. Derfor brukernavnet mitt Kvamsvågen. Blir litt lettere å plassere meg :) 

Har alltid hatt stor interesse for fugler. Noe av det kjekkere jeg opplever her ute er å se at det har flyttet inn nye fugle familier i fuglekassene. Her på bruket har vi gjennom årene laget mange fuglekasser for småfugl. Småfuglene her ute blir godt ivaretatt vinterstid med mat :) Jeg vet også vi har hauker, ørner og ugler i umiddelbar nærhet. Jeg eier ca 14 mål der mye er skog/utmark i ett ellers tettbebygd boligstrøk.

Neste fuglekasseprosjekt blir å lage fuglekasser til ugler og sette opp i skogen. Her trenger jeg litt eksperthjelp med utformingen av kassen, men det tar vi i en annen tråd. 

Har nå i lang tid bygget ett hønsehus som er isolert, med malt inner-/yttervegger, epoxy belegg på gulv, en lukket innerdel og en utedel som er inngjerdet med tak over. Innedelen er ca 1,5m x 2m og utedel med tak over er ca 3m x 2m.

Skal veldig snart få oss 4 høns og en hane her ganske snart :)  Hønsetypen vi har bestemt oss for er Lohman høns. Dels pga eggproduksjon og dels fordi de skal være barnevennlige.

Sånn, det var litt om meg, hvor vi bor, hvordan vi bor og hva vi styrer på med :)

Hei, og velkommen hit :) Hyggelig og høre du er interessert i fugler også da, jeg er mamma til 5 barn, to jenter og tre gutter, sistnevnte har fugler som sin store hobby :) Det er ikke få turer vi har kjørt dem rundt omkring for og se etter sjeldne fugler som har blitt lagt ut på artobservasjoner.no :D Men det er jo en fin og sunn hobby! Ellers har vi/jeg dverg silkehøns her på gården, og koser oss veldig med dem :wub:

Lykke til med hønseholdet!