Jump to content
Sølvi223

Ny klekket kylling i februar hjelp!

Recommended Posts

Er det noen som kan komme med noen forslag? I dag kom min første "hjemmelagede" kylling til verden :-) dette er kjempe stor stas for store å små! Men hadde planlagt å ta høna med kylling inn i varmen (på badet) siden det er januar og kald. Dette fungerte dessverre ikke som jeg trodde, da jeg flyttet høna inn sammen med kyllingen mistet hun helt interessen og tråkket på den flere ganger!!!! Jeg tok høna ut i hønsehuset og beholdt kyllingen inne i varmen. Hønemor virker helt uberørt og er tilbake med sine daglige sysler:-( hva burde jeg gjøre??? Reintrodusere hønemor med kylling ?? Eller la kyllingen vokse opp alene på badet? Er litt fortvilet over situasjonen. Kyllingen er bare 1 dag gammel.

Hun følte seg sannsynligvis ikke "hjemme" på badet. Det kan være årsaken til at hun overså kyllingen. Vanligvis har hønemor sterk morsfølelse for sine kyllinger. Setter du kyllingen ut i hønsehuset sammen med høna vil hun muligens fremdeles ta vare på den. Om det ikke er veldig kaldt der vil hun greie å varme den under seg. Eventuelt kan du henge opp en varmelampe der.

22 timer siden, admin skrev:

Hun følte seg sannsynligvis ikke "hjemme" på badet. Det kan være årsaken til at hun overså kyllingen. Vanligvis har hønemor sterk morsfølelse for sine kyllinger. Setter du kyllingen ut i hønsehuset sammen med høna vil hun muligens fremdeles ta vare på den. Om det ikke er veldig kaldt der vil hun greie å varme den under seg. Eventuelt kan du henge opp en varmelampe der.

Tusen takk for svar! Gjorde som du sa og hønemor dyttet den under vingen med en gang :-)