Gå til innhold

Sommer i møte - Flått...


Anbefalte innlegg

Går min første sommer i møte med 6 frittgående høns/1 hane (Lohman). Og i den anledning tenker jeg litt på flått. Har allerede slitt mye med flått på mine 2 katter.

Hvordan vil dette gå med mine frittgående høns/hane? Biter flått på høns/hane? Hva kan jeg i så fall gjøre?

Til kattene kjøper jeg en væske som jeg drypper på huden. Mener å huske den da har 3 ukers effekt før jeg må gjenta behandling. Blir ganske dyr affære i løpet av sommeren på mine 2 katter. Kan jeg bruke samme middelet på hønsene/hanen eventuelt? Fins det andre bedre/billigere måter å hanskes med problemet (om det er ett problem). Blir ingen lett sak å lete etter flåtten under fjærene på fuglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Flått går jo på fugler, har hørt om småfugler som har blitt helt avkreftet fordi flåtten omtrent har suget dem tomme for blod...:o Så jeg vil tro de går på høner også, men sikkert mest rundt hodet og under vingene? Har aldri sett noen på hønene her, selv om kattene får mange, men nå går ikke mine høner overalt som dine høres ut til og gjøre. tviler på at det finnes flåttmiddel som kan brukes på høns...? Men kanskje noen andre her vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...