Plutseliggåsemor Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 Jeg har tatt vare på en liten gåsunge som var ensom og forlatt på brygga innerst i en vik. Den var merket med en vanlig strips på foten og den fulgte med meg hjem. Det er en grågås som tydeligvis har blitt klekket ut hos mennesker. Den valgte meg..og jeg har tatt vare på han(?) så godt jeg har kunnet. Han er ensom og jeg har sittet mye på jorder med grågjess i de ukene jeg har tatt vare på han. Han har vært inne om nettene med lager av grønt og vann. Dagene har han vært fri men hatt tilsyn. Vi har vært på badeturer og gresseturer hver dag. Kjempekoselig og slitsomt. Nå ser det veldig dårlig ut med å få han inn i grågjessflokkene her....og det heller mot å lage stor inngjerding/gård til han og å gå turer med kjekkasen🙂 Men han må ha selskap... Det er veeeeldig mye drit med vår Gasse...og han kjenner ingen gjess... Kan vi sette høner sammen med han? Kan de leve sammen? Nå er det bare mennesker og hund som er familien hans.. ?????? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tittigulle Posted October 31, 2018 Report Share Posted October 31, 2018 Åssen går det med gassen din? Har selv en kanadagås..det var 2 men dessverre så døde den ene.. og jeg har så vondt av gakk gakken min.. vi snakker og koser hver dag.. men den må jo være ensom.. min går sammens med høns.kalkun og ender.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plutseliggåsemor Posted March 4, 2019 Author Report Share Posted March 4, 2019 Den 31.10.2018 at 11.36, tittigulle skrev: Åssen går det med gassen din? Har selv en kanadagås..det var 2 men dessverre så døde den ene.. og jeg har så vondt av gakk gakken min.. vi snakker og koser hver dag.. men den må jo være ensom.. min går sammens med høns.kalkun og ender.. Hei🙂 Gasse bytta navn til Kari, men jeg er nå fortsatt usikker på hva som er riktig kjønn😂 Grågåsa legger ikke egg før de er 3 år, men har hørt noen bare er 2 år...så blir spennende. Håper jeg får svar nå når ho blir 2 år🙂 Kari fikk en Smålensgås-venn...som fikk navnet Ola. Ifjor la Ola egg😂...men har fått beholde navnet sitt😁 Det tok litt tid før Kari godtok vennen sin🙈 De gikk med gjerde mellom i noen uker. Når de etterhvert fikk gå sammen uten tilsyn, så var Ola fortsatt hakkekylling...men de ble nå gode venner til slutt😊 Herlige vesener☺️ Litt bortskjemte de gullungene mine💕 14901211-D400-4EF8-90FB-40B7DB74CCB9.mov Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts