Gå til innhold

Oppdretterbase


ville

Anbefalte innlegg

Da er jeg i gang med å forberede en ny oppdretterbase/liste. Kom med synspunkter på hva dere ønsker skal være med der. Listen blir lagt inn som en egen modul på Prydfugler.no, hver enkelt som legger seg inn på listen vil kunne redigere sine opplysninger selv etter behov.

  • Inndeling fylkesvis? Altså oppdretterne katalogisert etter fylke? Eller etter arter?
  • Gi terningkast til andre oppdrettere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem
  • Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

På mange vis hadde det vært fint med en inndeling etter arter. Men på grunn av de store avstandene her til lands og problemer med transport dersom man kjøper livdyr er det sikkert mest hensiktsmessig med inndeling etter fylker.

Terningkast kan man vel gi etter den samlede vurderingen av en oppdretter? Det er litt både og med en sånn ordning, man får lett et b-lag og et a-lag av oppdrettere. Vi vurderer sikkert ikke likedan alle heller...

Vi legger en link fra oppdretterlisten til Fuglepraten sånn at den blir lett tilgjengelig også herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terningkast kan man vel gi etter den samlede vurderingen av en oppdretter? Det er litt både og med en sånn ordning, man får lett et b-lag og et a-lag av oppdrettere. Vi vurderer sikkert ikke likedan alle heller...

Hvordan skal den vurderingen foregå, og hva skal man legge vekt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terningkast kan man vel gi etter den samlede vurderingen av en oppdretter? Det er litt både og med en sånn ordning, man får lett et b-lag og et a-lag av oppdrettere. Vi vurderer sikkert ikke likedan alle heller...

Hvordan skal den vurderingen foregå, og hva skal man legge vekt på?

Som jeg skriver ovenfor må det bli en generell vurdering av oppdretteren som blir bakgrunnen for terningkastet. Jeg vet ikke, men det er mulig det kan ordnes sånn at det foreksempel er fem faktorer man hver gir poeng, og at summen blir verdien på terningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du skrue ned den dære plystre lyden.. er litt plagsom ..  ::) (min mening )

men ellers ei god side.. kan du lage det til sånt att di som legger inn seg selv for eks

eg legger inn mine dyr så kan jeg selv gå og redigere det når jeg vil ..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terningkast kan man vel gi etter den samlede vurderingen av en oppdretter? Det er litt både og med en sånn ordning, man får lett et b-lag og et a-lag av oppdrettere. Vi vurderer sikkert ikke likedan alle heller...

Hvordan skal den vurderingen foregå, og hva skal man legge vekt på?

Som jeg skriver ovenfor må det bli en generell vurdering av oppdretteren som blir bakgrunnen for terningkastet. Jeg vet ikke, men det er mulig det kan ordnes sånn at det foreksempel er fem faktorer man hver gir poeng, og at summen blir verdien på terningen.

Jeg lurer også på hva man skal vurdere! Kan du komme med noen konkrete eksempler på hva man skal legge vekt på i en slik vurdering. Kontakten mellom selger og kjøper foregår jo ofte på mail, og da får man  ofte lite inntrykk av oppdretteren. Vanskelig å gjøre seg opp en mening som er helt rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du skrue ned den dære plystre lyden.. er litt plagsom ..  ::) (min mening )

men ellers ei god side.. kan du lage det til sånt att di som legger inn seg selv for eks

eg legger inn mine dyr så kan jeg selv gå og redigere det når jeg vil ..?

Lyden kan du stenge av selv på høyre side i toppen av siden. Eller skru ned lyden på pc,n din selv...

Jo, poenget er at man skal kunne redigere det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terningkast kan man vel gi etter den samlede vurderingen av en oppdretter? Det er litt både og med en sånn ordning, man får lett et b-lag og et a-lag av oppdrettere. Vi vurderer sikkert ikke likedan alle heller...

Hvordan skal den vurderingen foregå, og hva skal man legge vekt på?

Som jeg skriver ovenfor må det bli en generell vurdering av oppdretteren som blir bakgrunnen for terningkastet. Jeg vet ikke, men det er mulig det kan ordnes sånn at det foreksempel er fem faktorer man hver gir poeng, og at summen blir verdien på terningen.

Jeg lurer også på hva man skal vurdere! Kan du komme med noen konkrete eksempler på hva man skal legge vekt på i en slik vurdering. Kontakten mellom selger og kjøper foregår jo ofte på mail, og da får man  ofte lite inntrykk av oppdretteren. Vanskelig å gjøre seg opp en mening som er helt rettferdig.

Dette er punkter dere på forumet selv kan komme med forslag på. Et par eksempler kan være kvalitet på dyrene, rasetypisk utseende og service ved handel av dyr eller egg. Legg merke til at jeg ikke skriver at dette skal være med. Dette er forslag bare. Prøv å snu dette på hodet istedet, kanskje kan det være noe positivt med terningkast også...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du skrue ned den dære plystre lyden.. er litt plagsom ..  ::) (min mening )

men ellers ei god side.. kan du lage det til sånt att di som legger inn seg selv for eks

eg legger inn mine dyr så kan jeg selv gå og redigere det når jeg vil ..?

Lyden kan du stenge av selv på høyre side i toppen av siden. Eller skru ned lyden på pc,n din selv...

Jo, poenget er at man skal kunne redigere det selv.

hører ofte høy musikk .. trykker mye .. å da kommer den lyden på igjen..

kan du jøre ¨sån att viss du trykker av en gang kommer den ikke på igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil en kunne se hvem som gir terningkastene? Hvis en kan gi stemmer anonymt, så blir dette en fin måte å stemme ned konkurrenter på. Det ville vært bedre om man kunne lagt inn signerte kommentarer. Da tenker man ofte bedre over det man skriver.

Jeg er ikke sikker ennå på hva slags muligheter det vil være i en sånn ordning. En kan sikkert velge om terningkastene skal vise hvem som har gitt de. Det er mulig mange ser på andre oppdrettere som konkurrenter, jeg har aldri gjort det.

Det er ihvertfall fruktbart å diskutere alle sider ved en eventuell sånn ordning. Flott å få belyst saken fra flere sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du skrue ned den dære plystre lyden.. er litt plagsom ..  ::) (min mening )

men ellers ei god side.. kan du lage det til sånt att di som legger inn seg selv for eks

eg legger inn mine dyr så kan jeg selv gå og redigere det når jeg vil ..?

Lyden kan du stenge av selv på høyre side i toppen av siden. Eller skru ned lyden på pc,n din selv...

Jo, poenget er at man skal kunne redigere det selv.

hører ofte høy musikk .. trykker mye .. å da kommer den lyden på igjen..

kan du jøre ¨sån att viss du trykker av en gang kommer den ikke på igjen?

Beklager ole, lyden kommer tilbake ja dersom du laster inn toppen av siden på nytt igjen, foreksempel når du klikker på en underside. Lyden kan du skru ned selv på din egen pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med å forberede en ny oppdretterbase/liste. Kom med synspunkter på hva dere ønsker skal være med der. Listen blir lagt inn som en egen modul på Prydfugler.no, hver enkelt som legger seg inn på listen vil kunne redigere sine opplysninger selv etter behov.

  • Inndeling fylkesvis? Altså oppdretterne katalogisert etter fylke? Eller etter arter?
  • Gi terningkast til andre oppdrettere?

Er ikke mulig å legge inn et søkefelt da. også kommer det opp ei liste med forskjelige valg du kan søke på.

F.eks noen valgmuligheter. Dverg raser, mellom raser, tunge rase, ender, fasan, Fylke.

Klart jeg veit ikke hvor avansert deta er å fåtil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vært en mulighet for at hver enkelt kunne laget et bildegalleri, der en la inn bilder av fuglene sine.

Det hadde vært det ideelle. Men tviler litt på at denne muligheten ligger i den modulen. Dette er en modul som kan legges inn i programvaren jeg bruker på Prydfugler.no(Joomla).

Når en ser hvor mange som har laget seg fotoalbum i galleriet her på Fuglepraten, så vet jeg heller ikke hvor stor interesse det er for den funksjonen.

En mulighet er kanskje å legge inn en link til galleriet på Fuglepraten fra listen sin i oppdretterbasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er det lagt inn en ny oppdretterkatog på Prydfugler.no. Fremdeles gjenstår det en del konfigurasjon. Om noen vil se hvordan den blir seende ut så er det bare å klikke seg inn på linken til Oppdretterliste, da kommer en ny link opp med navn oppdretterkatalogen.

Det er veldig mange muligheter i denne nye oppdretterkataogen, den er blant annet knyttet til Google maps(kart), sånn at du kan få opp bosted for den du vil kjøpe fugler av ved å klikke på en link. Det ligger også en søkefunksjon der sånn at man slipper å lete gjenneom hele katalogen dersom man er på utkikk etter foreksempel eurovaktel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terningkast?  :-\  Behøver det å bli rettferdig da? Har jeg kjøpt noe fra en person og er misfornøyd, det være seg service, kvalitet på dyrene eller hva som helst annet, så ville jeg ikke kjøpt mere fra den personen. Men jeg tror ikke jeg er i stand til å gi andre noen råd om det. Det er jo så mye som kan skje underveis også, som ikke behøver å være oppdretterens skyld. Og så er det kanskje greit å gi en konkurent en prikk eller to i ny og ned  ;) Er jeg fornøyd med en handel så vet jeg jo det til neste gang. Men nå er ikke jeg så glad i slike terninger......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terningkast? Dersom du mener på det som sto lengre opp i tråden var det bare en idedugnad. Prøvde å slenge fram aktuelle funksjoner, samt få dere medlemmer til å komme med ønsker. Det er ikke lagt inn noe mulighet til å gi andre terningkast i oppdretterkatalogen som er lagt ut. Enig i at en sånn funksjon nok også kunne bydd på noen utfordringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


avem


×
×
  • Opprett ny...