Jump to content

Hold av kalkun

Linnk

Recommended Posts

Hei.. 

Driver å funderer på kalkun. Har derfor litt spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med. 

- hvor stor plass trenger f.eks 3-4 kalkuner både ute og inne?

- De trenger vel samme som høns som vagle, vannautomat og forbøtte. Er det noe annet de trenger?

- Hvor mye koster det sånn ca å fø opp en kylling til slaktevekt, å hva er vanlig slaktevekt? 

Er det noe annet jeg må tenke på med kalkunhold i forhold til hønsehold? 

Hei,

Et rom på 10-12 kvadrat inne skulle holde. Uteplassen bør være minst det samme. Men det avhenger av hva slags underlag du tenker på, og om du skal ha tett tak over utevolieren. Jo større uteområde jo mindre krav til tørt underlag. Kalkun er store fugler som raskt tar knekken på grønt underlag. Om du ikke har anledning til å gjerde inne et større område bør du bruke singel/grus som underlag i volieren. Dette for å holde den så tørr som mulig. Like så er det en fordel med tak over.

Kalkuner er enkle å holde, trenger stort sett sett det samme som høns. Du skriver ikke hva slags kalkun du tenker på, er det bronsjekalkun?

kalkun kyllingene kan ikke bruke vanlig hønsefor. må bruke oppdrett lett eller kraft husker ikke helt navnet. så er dem vanskeligere få dem til å spise tar lengere tid lære dem spise og drikke enn hønsekyllinger så er lurt hat hønsekyllinger i lag med kalkunkyllingene vis har mulighet til dette

• 2 weeks later...