Jump to content

Vil ha høns men samboeren er skeptisk 😃

KimPremium
 Share

Recommended Posts

Hei :dans:

Jeg er ny her inne og har egentlig ikke særlig peiling på høner ennå, men skal lese meg opp på det her 😃 Har kjøpt oss hus på landet og har lyst til å lage et hønsehus og skaffe noen høns. Samboeren derimot er mer skeptisk. Ikke fordi ho ikke vil ha høner men fordi ho liker ikke tanken på å være bindt. Ho vil kunne dra på en ukes ferie hvis ho vil det sier ho. Hvor lenge kan man være vekk fra hønene hvis man får noen til å mate dem og gi dem vann? En uke? Det bør vel rengjøres en gang i uka ca? Noen som har tips?

Går fint ann å være borte fra hønene! Jeg har en stor vannautomat og en forautomat som tar ca 25 kg for. Jeg kan fint være borte en uke bare jeg får noen til å plukke egg. Skal jeg være borte lenger gjør jeg ordentlig rent før jeg drar så trenger bare di som passer hønene å plukke egg og fylle vann en gang i uka og forautomaten holder i flere uker. Så min erfaring er at det ikke er å vanskelig å få noen til å passe høner :) så får di som passer selvfølgelig alle eggene di plukker.

Lykke til :) 

• Thanks 1

Jeg vil si at høns er noen av de enkleste dyrene man kan reise fra, har de en stor vann-og kraftfôrbeholder kan man fint la de være uten tilsyn to-tre dager. Men ellers er det jo ikke noen stor jobb for en som har litt kjennskap til dyr og se til de en gang om dagen/annenhver dag og fylle på fôr og evt skifte vann når det trengs vil jeg si :) Veldig trivelig med høns da, så lykke til! 

• Thanks 1