Gå til innhold

Rugemaskin Brinsea Maxi ll advance


silkehans

Anbefalte innlegg

Til deg som selger Brinsea på avem (litt merkelig det nye navnet forresten...mye finere det gamle! ) , Min Covatutto rugemaskin takket idag for seg, med 20 rugeegg av dverg silke i som hadde ligget en uke....:(  Ifølge han som selger disse maskinene er det termostaten som har gått, noe som lett kan byttes. Dette blir jo ikke så dyrt. MEN, jeg er litt lei av denne maskinen...som jeg har hatt i mange år, ikke har automatisk vending og stort sett har gitt veldig dårlige klekkeresultater. Så jeg vurderer og spandere en ny.....Har kikket på Brinsea Maxi ll Advance, og lurer på om det er sånn at den bare har plass til 14 store egg eller vaktelegg, altså ikke dverghøns egg? Da har den fortsatt bare plass til 14 egg liksom? 

Lurer også på om noen har erfaring med denne maskinen-god eller dårlig? Og er det bare meg som gjør noe galt med den maskina jeg har hatt, eller har maskina også noe og si liksom...? :unsure: Har jo hørt om andre som har samme maskin som meg men som er fornøyd med den..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Avem er latin og betyr fugl på norsk…  Brinsea er regnet som verdens beste rugemaskiner, og i en helt annen klasse enn ordinære Covatutto.

Ønsker du å ruge egg fra dverghøns kan du bruke eggbrettet til små egg i maskinen, da er det plass til 40 egg. Kjøper du Maxi II EX er den med i esken, på Maxi II Advance må du kjøpe den i tillegg.

Søker du på nettet finner du en god del omtaler av denne rugemaskinen( engelske/amerikanske sider.)

Ellers hører vel dette inn under personlig melding vel? I og med at den er formet som en beskjed til undertegnede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Der lærte jeg noe nytt....og forandring fryder heter det jo ;)  Takk for info, da kan jeg jo like gjerne kjøpe Maxi ll EX ja, for da går det jo opp i opp med prisen hvis jeg skal ha med brett til små egg i tillegg. Det skal jammen bli spennende og se om det blir bedre klekking med ny maskin! 

Åja, det skulle kanskje vært en pm ja...beklager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Kan bare si at jeg absolutt anbefaler denne rugemaskinen til dere som lurer på og kjøpe rugemaskin! Den er oversiktlig, lett og betjene/stille inn/påfylling av vann, og virker solid. Og ikke minst får man veldig god og rask hjelp hvis det er noe man lurer på :) Fikk tidenes beste klekkeresultat i den, hvis man da ser bort i fra at jeg måtte hjelpe ut flere...Ny runde med ruging nå, som jeg håper går enda bedre..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

13 kyllinger av 13 egg må man vel si er bra!😁 Hadde ikke trodd at det gikk an egentlig.... Hjalp ut to kyllinger på slutten, men det var helt ukomplisert. Det eneste jeg kunne ønsket meg er at det skulle vært litt høyere kant på rugemaskina, sånn at ikke kyllingene ramler ut når man må ta ut dem som har klekket først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...