Jump to content

kalkunjenta mi ble plutselig nesten ribbet

tittigulle

Recommended Posts

min gode tillitsfulle kalkunjente(hvit produsjonskalkun) var plutselig ikke å se.. stakkars lille hadde måte gjemme seg og ho så nesten ut som de som ligger i frysedisken på butikken.. men ikke nok med at ho nesten var helt ribba  men ho hadde noen skikkelig dype kutt på ryggen også.så det ble dyrlege og en kur på ho

... hvem kan gjøre noe slikt?

kalkungutten(crøllwisser) min har aldri gjort noe sånt før og de har gått sammen i flere år... i hønsehuset er det høns,ender,gjess,kalkun og duer.. eneste forandring i det siste er at jeg arvet en liten hønseflokk på 4 jerhøns og noen svære hanefaener... jeg har aldri hatt et sånt problem før så jeg mistenker jo dissa hanene for de lager mye spetakel i flokken min.. her om dagen prøvde den ene av de å hakke hånda mi vær gang jeg skulle kose med kanadagåsa mi

men så har jeg også en veldig vårkåt moskusandrikk.. har ikke sett på maken hvordan han sprader rundt og frir..

saken er at jeg har aldri sett noen plage kalkunjenta mi ,ho er størst i flokken og har vært litt små sjef.. er det noen som har noen ideer?