Gå til innhold

Ensom pekingand søker mandarinandrik


Kari-Lise Vangen

Anbefalte innlegg

Hei. I vinterferien kjøpte jeg to pekingender fra Tønsberg og en Cayuga-andrik fra Sande. Det jeg ikke hadde undersøkt først, var at ender er sesongmonogame. Fredrik (grønn/lilla/sort) valgte Rosi, og Anna blir bare mer og mer ensom i denne trekanten, selv om det skal sies at de prøver å inkludere henne. Men hun føler seg ikke komfortabel, og lar dem være mye i fred. Hvis jeg skal ha flere ender nå, så har jeg lyst på litt farger i tilværelsen, og søker derfor etter en mandarinandrik til Anna. Han kommer til å leve i et paradis, med stor hage og så mange km2 vann han bare kan ønske seg. Ad lib med kraftfôr og fri tilgang på snegler og insekter. De legger seg ca kl 21, da lukker jeg døra. Ved 07. tiden galer Brownies, silkehanen, og da lukker jeg opp døra til drømmehagen. Han kommer til å leve med ekteparet Brownies (brun) og Elinor (hvit) med deres to hvite kyllingdøtre og kyllinghane.14 timers frihet hver dag, og mye selskap. Håper noen kan hjelpe Anna med partner.

 

Mvh Kari-Lise Vangen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Hei, ei Mandarin and er ei Pryd/SIR and, og denne flyr meget godt.

eg vil ikkje anbefale og ta inn ein liten mandarin andrikk til ei stor peking and som skal gå fritt, då velle eg heller valgt ein av dei meir like endene, gjerne Svensk Gul eller Campbell and som er meir like i størrelse og gemytt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...