Snetta Posted October 18, 2018 Report Share Posted October 18, 2018 Hei. Relativt ny i gåsehold. Fikk de i september, et par på ca 1,5 år. Idag fant jeg et egg i et hjørne som jeg hadde lagt tørrhøy i. Hva gjør jeg nå? Skal det bare ligge hvis jeg vil se om det blir gåseunge av det? Hvis man vil spise egget når må man ta det? Prøvd å lese i Den lille gåseboka, men finner ikke no tydelig svar på neste prosess etter egglegging( eller så er det jeg som ikke skjønner😉) Håper noen vet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted October 24, 2018 Report Share Posted October 24, 2018 Hei, Hvilken rase av gås dreier det seg om? Er det kvit norsk gås kanskje? Vil du at gåsa skal ruge ut gåsunger selv må du vente til den har lagt flere egg og legger seg til å ruge på eggene. Det må ruges for at det skal bli noe av det. Vil du spise det kan du gjøre det når som helst. Egg har lang holdbarhet så lenge det ikke blir ruget på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts