Jump to content
Sign in to follow this  
El-torro

Frø til sebrafink

Recommended Posts

Siden sist jeg var her inne har vi anskaffet oss 6 sebrafinker og tre undulater som bor i et voilere. Veldig moro og se på de! Men glad vi har de i et oppvarmet uthus ( hønene har fått nye naboer 😉 ) for jammen er det mye liv og leven der nå 😄 Jeg synes sebrafinkene spiser så mye, mer enn undulatene, er det noe som er kjent? Vurderer nesten og selge et par av sebrafinkene, for jeg synes jeg stadig må kjøpe nytt fuglefor....

Det var nytt for meg, men nå har jeg heller ikke hatt sebrafinker. De virker veldig livlige. Hvordan fungerer samværet med undulatene? Er de i samme voliere?

Oi...nå var det lenge siden sist jeg tittet innom her gitt.....Ja de er ikke lenge i ro de finkene! Ganske morsom underholdning igrunn 😉 Ja vi har de i samme voilere som undulatene, det har gått helt fint! Bortsett fra når finkene bygger reir og legger egg...da kommer den ene undulaten og rydder opp...plukker vekk reirmaterialet og spiser opp (?) egga :-/  de blir iallefall borte. Virker ikke som finkene gjør noe av det da, de prøver bare på nytt snart igjen...Men de fikk fram to unger som var SÅ små og søte, og de tok også undulatene knekken på...det var synd 😞  Virker som det bare er den ene undulaten (en hunn) som driver med "reirplyndring", har ikke sett de to hannene gjøre det. Men nå skal vi sette opp kasse igjen til undulatene, så da håper vi hun får noe annet og bry seg med en stund 😉  Hun la 6 egg i høst, men det blei ingen unger til stor skuffelse for guttene her, tror kanskje eggene var ubefruktet, det så sånn ut da jeg lyste gjennom de. Men får la de få en sjanse til! det går noe voldsomt med frø ja, så vi har tenkt og prøve og selge et par hanner, selv om guttene helst vil ha alle.... 😉