Gå til innhold

Dvergpapegøye, slitasje av nebb?


Jorik

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har to dvergpapegøyer, usikker på alder og kjønn. De kommer veldig godt overens og trives i hverandres selskap, så mye at det blir mye skriking og flyging om de sitter for langt unna hverandre.

Men jeg har lagt merke til at nå, etter å ha flyttet inn med kjæresten at den ene av de klør veldig i nebbet. Det har blitt så ille at den bruker stengene i buret istedenfor kløpinnen og steinene vi har i buret. Den har nå begynt å få sprekker i fargebelegget utenpå nebbet, sikkelige skrapemerker. Så jeg har begynt å lure på om det kan være noe annet enn den vanlige kløen, og hva det eventuelt kan være? Er det stress fra flyttingen og nytt miljø, eller at det er en ny person i nærheten og den er nervøs? Eller betyr det kanskje at den trenger mer tid ute av buret? (Selvom de får være ute flere timer hver dag.)

De er ikke helt tamme.

Takk på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...