Gå til innhold

Hønsegård


Steinarz

Anbefalte innlegg

Heisann. 

Jeg er i tenkeboksen om jeg skal skaffe meg høns (4-5stk), men er noe usikker på om hønene MÅ ha tilgang til luftegård eller om dem kan holde seg innendørs hele året? 

Det er vanskelig å forklare plassen jeg har, men gjør et forsøk; dette er en gammel laftet låve (år1852), i hønsebingen er det oppført et hønsehus på ca 4-5kvm som står inni i et større rom, hønsehuset er forsåvidt greit. Rommet hønsehuset står i er på ca 25-30 kvm med fin sand som «gulv», det er et veldig luftig rom med takhøyde på 5-6meter. 

Så da er spørsmålet om det holder med det, eller om dem i tillegg må ha tilgang til utendørs luftegård? 

Mvh: Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Hei,

Jo, de må ikke ha luftegård. Det høres ut som de får et helt greit rom å bevege seg i. Du kan jo være flink til kaste inn mye grønt til de om sommeren, sånn at de gjennom det får utnyttet all de flotte matressursene til høns vi har ute på sommeren. Fin san på gulvet er også et godt underlag til de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, admin skrev:

Hei,

Jo, de må ikke ha luftegård. Det høres ut som de får et helt greit rom å bevege seg i. Du kan jo være flink til kaste inn mye grønt til de om sommeren, sånn at de gjennom det får utnyttet all de flotte matressursene til høns vi har ute på sommeren. Fin san på gulvet er også et godt underlag til de.

Takk for svar! 😊

Det høres bra ut, dem kan få så mye grønt dem bare orker 😅 

  • Upvote 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...