Gå til innhold

hjemmelaget rugemaskin på badet?


Anbefalte innlegg

jeg har eggene inni en tøffel på badegulvet i et minidrivhus kjøpt på ilea, med en vekstlampe hengende over tøffelen med 24w og gulvet er satt på 31 grader. jeg hae lagt en liten bolle med vann for å holde fuktigheten på 50+ og kjøpt grade og fuktighetsmåler som forteller meg tempen og fuktigheten. jeg fikk eggene av en bonde og jeg har ikkke råd til skikkelig rugemaskin. kan eggene klekkes selvom jeg bruker hjemmelaget rukemaskin som har 30+ grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Jo, eggene kan klekkes med enkle midler. Det som er utfordringen er riktig temperatur og fukt. Temperaturen der eggene ligger må være ca 37,7 grader. Blir temperaturen for lav eller for høy kan eggene likevel klekke, men du kan risikere å få kyllinger som er misdannede. Blir temperaturen alt for høy, over 40 grader så vil fostret i egget dø om det har begynt å utvikle seg. 

Oppsummert så bør temperaturen ikke avvike mye fra den optimale temperaturen på 37,6 - 37,8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...