Gå til innhold

Andemor på høneegg


Moskus

Anbefalte innlegg

avem
  • 3 måneder senere...

Hei jeg er helt fersk her. Så jeg har 1001 spørsmål!

Ser for meg å innvie det nye huset mitt og hagen min med 2 moskusender, altså jenter. Men til neste vår kunne jeg tenkt meg at de fikk lov til å ruge ut eggene sine. Kan jeg da låne med en andrikk (det er vel det jeg skjønner på samtalen over her at en gutte moskusand heter?) av ei som har flere? Og hvor lenge skal han få rusle med jentene mine før disse eggene blir befruktet?

Hvilket kraftfor bruker dere ved siden av uten om middags/grønnsaks rester? Kan de spise potet skrell og slikt, eller bare kokte grønnsaker? Hva med mais, som jeg vet høner er så glade i? Og skal disse ha kalk ved siden av som jeg har hørt at mange gir feks høner pga eggeskallet?

Kan de gå i sammen med høner?

Har noen lyst til å legge ut bilder av hvordan deres moskusender bor om natten/vinteren? Altså huset til endene?

Kan man bake med de eggene de legger?

Holder det med å ha en stor balje med vann stående fremme til dem? For så å skifte vannet hver dag eller et par ganger om dagen? Jeg rekker ikke å grave ut dam til de før neste sommer. 

Hvor mange år legger de egg? Slutter de på et tidspunkt?

 

Takker for all tilleggs informasjon og beklager om jeg kupper tråden litt! Men da havner jo alt på et sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...