Gå til innhold

Mat til vaktler


Rune

Anbefalte innlegg

Hva er det vaktler er mest glad i? Daglig så får mine vaktler oppdrett 2 og de spiser det. Men som litt godis.. hva er det de liker da? Vaktelhanen min smakte på et maiskorn engang, men han åt det ikke no mere..  Jeg har gitt dem kålrot, det eter dom ikke. Eple, salat, gulrot rører dom ikke engang! Har gitt dom undulatfor, og viltfuglblanding for å se åssen interressen var, men ser ikke ut til at de har rørt det enda..

Syntes jo at de burde få no "snacs" en gang iblandt :), og jeg prøver men de liker jo ingenting av det jeg har å tilby :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Agurk og maggot! Dette elsker de... ;D maggot er forresten fint å fore opp kyllinger med første uka etter klekking! Mye næring i de...også virker det som om kyllingene syns det er mer spennende med noe som beveger seg i forhold til frø osv. som bare ligger der!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepps! det er nok akkurat det samme som brukes til isfiske!  ;D Bare prøv...skal garantere at fuglene dine vil elske det!  :) og når d gjelder agurkene...skjær de i strimler! "skallet" på agurken spiser de som regel ikke skjønner du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal jeg jammen meg prøve:) Jeg har gitt dem agurk før da.. Den snittet jeg på langs. Men det ville dem ikke ha.. hanan smakte så vidt det var men høna rørte den ikke engang faktisk.. Den bare lå der til den ble myk! Men tusen takk for tipset!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gitt noe til vaktla som dom var fryktelig glad i!! Helkorn hvete. 1kg pose som du får kjøpt på matbutikken. De vanlige hønene likte også dette veldig godt. Alle sammen!! Det var fryktelig morsomt å se at de koste seg sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være lokale variasjoner når det gjelder hva man får kjøpt på Felleskjøpet, derfor er det kanskje lurt å ringe å spørre seg for. Norgesfor har iallefall hvete.

Husk at hvete er meget fetende og må gis med forsiktighet. Det er også viktig å huske på sand/grus til kråsen. Spiret hvete er veldig fint å gi før avlssesongen starter, det indeholder mye E-vitamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...