Gå til innhold

Å få hønene inn i hønsehuset


Anbefalte innlegg

Hadde et hønsehus i av dårlig kvalitet som til slutt råtnet bort. Men i dette huset overnattet hønene og de la egg.

Jeg kvittet meg med dette og kjøpte et av mye bedre kvalitet og i plastikk.

Men kun 1 av 5 høner ønsker å gå inn i dette huset.

Noen som har noen tips til hvordan man kan lokke dem alle til å gå inn der for kvelden ?

Hønskehuset er mulig å demontere 2 av veggene (et i bakkant og et på siden der det er ment at de kan legge egg). Kanskje jeg bør ta av veggene noen dager for å vise at det er ufarlig ?

Eller bør jeg sette opp et svakt lys siden hønsehuset ikke har noen vinuder ?

Dette hønsehuset står inni en stor og høy hønsegård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avem

Letteste måte å få høner til å gjøre det en vil, er å bruke mais. Og om du da har gård rundt huset, lukker du bare igjen den, så finner de nok ut av det etterhvert
Bank litt på mais boksen, og flytt det litt etter litt - det er hva jeg gjør, om jeg trenger at hønene går inn for kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må lære at de bor i det nye huset før du slipper de ut. Ville hatt de inne noen dager. Men siden det mangler vinduer er jo ikke det helt vellykket uten lys...Hvor stort er det? Foring må jo foregå inne uansett og de burde jo da ha lyst å finne for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...