sten fischer Posted February 17, 2008 Report Share Posted February 17, 2008 hei!jeg skal få egg av svarte svaner.og nå lurer jeg på, om hvordan temperaturen må være, og hvor lenge svaner ruger på eggene.håper at jeg ikke har spurt om dette før her, og at jeg får noen svar.hilsen sten Link to comment Share on other sites More sharing options...
admin Posted February 17, 2008 Report Share Posted February 17, 2008 Faktaark på Prydfugler.no Sten. http://www.prydfugler.no/index.php?option=com_content&task=view&id=74&Itemid=30Jeg har ikke noe erfaring med ruging av egg fra svarte svaner i maskin, men tror de skal ha litt lavere temperatur enn hos høns, ca 37,2- 37,3.Hadde du hatt muligheten til å legge eggene under ei klukkhøne eller ei and de første ukene tror jeg sannsynligheten for vellykket klekking hadde blitt vesentlig høyere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sten fischer Posted February 18, 2008 Author Report Share Posted February 18, 2008 ok.tusen takk.da skal jeg se, om jeg kanskje ha ei klukkhøne eller ei and på egg i denne tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sten fischer Posted February 18, 2008 Author Report Share Posted February 18, 2008 hvis noen av gjestene her på forumet har mere informasjon om ruging av svaner, kan dere gjerne sende meg en e-post på: sten_fisch@hotmail.compå forhånd takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.